Sve veća upotreba robota u školama otvara mnogo neriješenih pitanja: nedostatak dobro-definiranog kurikuluma i nastavnih materijala za učitelje, razumijevanje uloge učitelja u razredu (hoće li ga robot zamijeniti ili je robot samo sredstvo), prilagodba robota i ponašanja robota starosti učenika, njegovom spolu i predznanju, te pomažu li roboti uopće u poučavanju.
Doktorandi na projektu „Transformacija robota u edukacijsko sredstvo“, kroz dizajn nastavnih materijala korištenjem edukacijskih robota i eksperimenata, pokušavaju odgovoriti na ta otvorena pitanja. Koristeći metode analitike učenja i znanosti o podacima, predložit će metodologiju određivanja individualne strategije učenja i načina razmišljanja. Krajnji cilj doktorskog rada je izraditi model sustava koji uključuje unaprijeđene edukacijske robote i individualne strategije razmišljanja i učenja učenika, uz koje će biti moguće postići maksimum znanja uz maksimalno ugodno učenje.
U skladu s time, ciljevi doktorskog rada su:
- Identifikacija individualnih strategija učenja korištenjem edukacijskih robota,
- Usporedba postojećih edukacijskih robota temeljena na postignutoj razini znanja, zadovoljstvu učenika tijekom procesa učenja i atraktivnosti robota,
- Razvoj modela edukacijskog robota temeljenog na očekivanim rezultatima učenja, detektiranim individualnim strategijama učenja i izmjerenom zadovoljstvu učenika.
Kako bi se automatski detektiralo zadovoljstvo učenika tijekom procesa učenja te individualne strategije učenja, razvit će se specijalizirani uređaji i računalni programi te koristiti ankete, fokus grupe i razgovor. Pri tome će se upotrijebiti Raspberry Pi računala, Python i Matlab programski jezici, metode obrade i analize slike i videa, metode i algoritmi strojnog učenja i dubokog učenja. Svi rezultati se će analizirati, vizualizirati i objaviti javnosti kako bi se unaprijedio svakodnevni proces učenja.